Címlap

Mounted Combat

"Fel hát, Théoden Lovasai, fel, fel!
Borzalmak dúlnak, hajnal-egünk sötét.
Nyerget a lóra, a kürt szava zengjen!
Hajrá, eorlfiak!"

War-steed

A The Lord of the Ring Online játékban lovainkat nem csak egyszerű hátasként használhatjuk, hanem rohani harcosok módjára sújthatunk le róluk az ellenre. Ennek az új harcmodornak elengedhetetlen kelléke a War-steed, ami nem csak gyorsabb és sokkal erősebb a hagyományos társánál, de külön képességei is vannak, sőt egyedi trait rendszere.
Ilyen lóra először Rohanban, 75-ös szint után van lehetőségünk felülni, a Langardban lévő és az ide szóló epikus küldetések elejét kell hozzá teljesíteni. Hasonlóan a karakterünkhöz War-steedeinket is kicsinosíthatjuk, sok outfit esik küldetésekből (landscape, fesztivál) és még több vehető a Store-ban. Tartozik hozzá egy legendary item is a Bridle (kantár), amivel még erősebbé tehetjük kedvenc hátasunkat.
Az új harcrendszerhez természetesen új típusú ellenfelek is tartoznak. Rohan szerte sok ellenséges lénynek szintén van hátasa (ló, warg stb...), ezek sokkal gyorsabban és kitartóbban üldöznek minket. Természetesen új képességeik is vannak és ütéseik is erősebbek.

Fajtái

Három fajta közül választhatunk; Courser (light), Rouncey (medium), Destrier (heavy), ezekhez nem csak külön képességek, de más-más trait fa is tartozik.

Courser -light

Rohan leggyorsabb lovai, könnyedén lehet velük manőverezni és az ellenségre nagy sebességgel, félelmetes erővel csapnak le. Sajnos ennek ára a gyengébb páncélzat és kevesebb moral. Leginkább a ranged és tactical classok számára ajánlott.

Rouncey -medium

Rouncey lovaknál kiváló egyensúlyban van a manőverezés, sebesség a morállal és védelemmel. Ezért is képesek a legerősebb physical támadásokra. Főleg olyan melee classoknak ajánlott, akik maximalizáni szeretnék dps-üket. Free játékosoknak (és akik nem vették meg Rohant) csak ez a típus lesz elérhető.

Destrier -heavy

Rohan legizmosabb és legszívósabb lovai, a könnyed manőverezés és nagy sebesség rovására rengetek morállal és védelemmel rendelkeznek. Azonban ezen vaskos hátasok erejét nem szabad alábecsülni. Leginkább a tankoló classok számára ajánlott.

Fejlődés és traitelés

Ahogy karakterünk is egyre tapasztaltabb lesz a harcok során, úgy War-steedünk is. A 75-ös szint feletti küldetések teljesítéséért, illetve mobok megöléséért harci lovunknak is jár tapasztalati pont (XP) és így 50-es szintig fejlődhet. Fejlődés közben a szintekért pont jár, amit a traiteknél lehet felhasználni.
Mind a háromféle lónak (heavy-medium-light) 3-3 trait ága van. Az első (piros) minden esetben a dps-t befolyásolja, ezzel lehet leginkább növelni sebzésünket a mounted combat során. A középső (kék) főleg a védelmünket erősíti, de itt találhatóak a powercost csökkentő traitek is. A harmadik (sárga) classonként eltérő és főleg az adott class egyedi képességeit erősíti. Ezeken felül van még 5 általános trait, ami leginkább lovunk "statjait" növeli, például armour, moral, power stb...


Lovas Harc

Skillrendszer

Minden classnak van több, csak War-steedről használható képessége, amit a trainerénél tud megvásárolni. Fontos megjegyezni, mounted combatban nincs stun, minden ilyen skill lassítássá redukálódik, ez igaz a játékosokra és ellenséges lényekre egyaránt. Ezeket az új skilleket jelentősen lehet változtatni aszerint, hogy milyen stance-ben vagyunk. Ebből három változat van és bármikor válthatunk köztük alkalomtól függően.

  • Rohirrim: A heal és agró képességeket erősíti, növeli a védelmet, különböző ilyen jellegű bónuszokat is ad.
  • Riddermark: Főleg a támogató skilleket erősíti, több class esetében növeli a túlélés esélyét, néhány esetben különböző buffokat (pl. burg +25% crit esély) is ad.
  • Red Dawn: Szinte minden class esetében a sebzést növeli, több lesz a crit és a kritikus ütések is jóval erősebbek.

Irányítás

A War-steedek irányítása jelentősen eltér nem csak karakterünk, de hagyományos hátasainkétól is. Amint felülünk rájuk képernyőnkön megjelenik lovunk Vital bar-ja. Ezen a zöld jelöli a moralt, kék a powert, sárga a sebességet és a piros a Fury-t. Ez utóbbival a sebzés ereje növelhető jelentősen, mert minél magasabban áll egy-egy roham esetén annál nagyobb lehet az ütés ereje.
Menni hagyományosan a WASD gombokkal (vagy nyilakkal), illetve egérrel lehet. Viszont sebessége nem állandó, szüksége van bizonyos időre a maximum sebesség eléréséhez, illetve teljes leálláshoz is (erre van 1 skill amivel azonnal megáll). A W gomb csak egy adott sebesség eléréséhez szükséges, utána e nélkül is tarja az iramot, S-el pedig fékezhetünk hosszan nyomva pedig megállhatunk. Fordulás is kicsit eltér a megszokottól, mert menet közben kell bizonyos ív, hogy beálljon az új irányba vagy teljesen megforduljon.


Warbandok

A Warbandok a rohani síkság legfélelmetesebb ellenfelei. Nagyobb csoportokban portyáznak hatalmas területeiken és az arra tévedő játékost bizony könnyedén egy fejjel megrövidíthetik. Több változatuk van, erősség szerint megkülönböztetünk solo, small és full fellow, illetve raid Warbandokat. Bizony ha valaki egy nagyobbal összeakad akkor a "szégyen a futás, de hasznos" közmondással élve, jobb ha menekülőre fogja. Persze ez se mindig sikerül, hiszen ők ugyanolyan nagy sebességgel és még nagyobb kitartással vesznek üldözőbe.

Három fő típusuk van:

  • Elsö a Flankers and Pursuers-ek, ők lesznek az igazán kitartó és szívós ellenfél, folyamatosan mellettünk fognak robogni, lassítani és a védelmünket gyengíteni. Főként wargok lesznek ezen csoport tagjai.
  • A második "elit egység" a Jousters, őket talán a legjobban a lovagi tornák harcosaihoz lehetne hasonlítani, kopja szerű fegyverükkel, távolról, óriási sebességre gyorsítva próbálnak meg kiütni minket a nyeregből és egy időre magatehetetlenné tenni.
  • A harmadik kategória az Archers and Shamans, távolsági harcosok, nem szabad őket leírni, hatalmas nyílzáport tudnak a figyelmetlen utazóra eregetni, illetve fel lesznek ruházva már instant "interrupttal".